Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2011

Έξυπνες Λύσεις Διαφήμισης από το Internet Marketing εν μέσω κρίσης

Σε περιόδους Οικονομικής Κρίσης είναι σχεδόν πάντα δεδομένη η μείωση του Budget Διαφήμισης και Marketing για τις περισσότερες Επιχειρήσεις. Παρότι αυτή η ενέργεια πραγματοποιείται ενστικτωδώς για να δώσει ανάσα στην Επιχείρηση μειώνοντας τα έξοδά της, στις περισσότερες περιπτώσεις τα αποτελέσματα δεν είναι τα αναμενόμενα. Συγκεκριμένα, η συρρίκνωση της Διαφημιστικής Δαπάνης επιδρά αρνητικά στις Πωλήσεις και συνεπώς μειώνονται τα συνολικά έσοδα της Επιχείρησης. Είναι λοιπόν περισσότερο από προφανές ότι η μείωση του Budget Διαφήμισης και Marketing είναι ένα θέμα ζωτικής σημασίας, το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσει πολύ προσεκτικά η κάθε Επιχείρηση για να αποφύγει τις «παρενέργειες».


Λύση: Μείωση Διαφημίσεων με Χαμηλή Απόδοση και Στροφή σε νέα Μέσα
Διατηρώντας τα ιδιαιτέρως αποδοτικά κανάλια διαφήμισης και περιορίζοντας τα λιγότερο αποδοτικά, η επιχείρηση θα εξοικονομήσει έσοδα, μέρος των οποίων έχει τη δυνατότητα να στρέψει σε νέα, οικονομικότερα και αποδοτικότερα κανάλια Διαφήμισης και Marketing.
Νέα κανάλια, όπως το Internet Marketing, μπορούν να αποτελέσουν χώρο ευκαιριών για τις επιχειρήσεις, προσφέροντας χαμηλό κόστος διαφήμισης και σημαντικές αποδόσεις. Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στα πλεονεκτήματα διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης, που αποτελούν ένα από τα αποδοτικότερα κανάλια ανάπτυξης μιας επιχείρησης μέσω του Internet.
Μηχανές αναζήτησης και Marketing ή αλλιώς Search Engine Marketing
Όταν αναφερόμαστε σε «μηχανές αναζήτησης» στην Ελλάδα, εννοούμε ουσιαστικά το Google, το οποίο απολαμβάνει την καθολική προτίμηση των Ελλήνων χρηστών του Internet για τις αναζητήσεις τους. Το Google λοιπόν αποτελεί για τους περισσότερους χρήστες την αρχή της διαδικτυακής τους πλοήγησης. Οι χρήστες επισκέπτονται καθημερινά το Google και πραγματοποιούν ποικίλες αναζητήσεις. Το Google κατάφερε να εξυπηρετεί τους χρήστες καλύτερα από κάθε άλλη μηχανή αναζήτησης στο Internet κι έτσι κατέκτησε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς παγκοσμίως, όντας το Νο1 site σε επισκεψιμότητα.
Πλεονεκτήματα Προβολής και Διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης – Στόχευση Ακριβείας
Το σημαντικότερο πλεονέκτημα της διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης συνοψίζεται στο ότι η επιχείρηση προβάλλεται μόνο σε χρήστες που ενδιαφέρονται τεκμηριωμένα για τα προϊόντα/υπηρεσίες της. Ο χρήστης-πιθανός πελάτης «βρίσκει» την επιχείρηση πραγματοποιώντας αναζητήσεις στο Google σχετικές με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αυτή προσφέρει.
Αξιοσημείωτη είναι η εμπορική πρόθεση του χρήστη, αφού καταλήγει στην ιστοσελίδα της επιχείρησης ακριβώς τη στιγμή που επιθυμεί να πραγματοποιήσει κάποια αγορά ή να ενημερωθεί για κάποιο προϊόν/υπηρεσία.
Μετρήσιμα αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα της διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης είναι απολύτως μετρήσιμα. Οι επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθούν αναλυτικά όλα τα σημαντικά στοιχεία σχετικά με την απόδοση της διαφήμισής τους.
Χαμηλό κόστος διαφήμισης – Προγράμματα προβολής και διαφήμισης:
Οι τρόποι διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης είναι δύο.
1.    Η πληρωμένη καταχώριση (PPC), όπου ο διαφημιζόμενος ορίζει ένα budget της αρεσκείας του και προβάλλεται στις πληρωμένες καταχωρίσεις (διαφημίσεις) των μηχανών αναζήτησης με κόστος ανά «κλικ» (Pay Per Click). Σε αυτή την περίπτωση ο διαφημιζόμενος χρεώνεται μόνο για όσους χρήστες επιλέξουν να κάνουν «κλικ» στη διαφήμισή του.
2.    Η προώθηση της ιστοσελίδας στα φυσικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Search Engine Optimization – SEO). Εφαρμόζοντας τεχνικές βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας, επιτυγχάνεται η κατάταξή της στις πρώτες θέσεις των φυσικών (organic) αποτελεσμάτων του Google, οι οποίες και «απορροφούν» τα περισσότερα «κλικ» των ενδιαφερόμενων χρηστών (70% των «κλικ» στα φυσικά αποτελέσματα, έναντι 30% στις διαφημίσεις PPC).
Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει κάποια χρέωση αναφορικά με τον αριθμό των προβολών και των «κλικ», ούτε κάποιος χρονικός περιορισμός σχετικά με τη διάρκεια της διαφήμισης. Όσο η ιστοσελίδα βρίσκεται στα πρώτα αποτελέσματα του Google, θα συνεχίζουν να «ρέουν» δωρεάν στοχευμένοι επισκέπτες σε αυτήν. Αυτό είναι παράλληλα και το μεγάλο πλεονέκτημα του SEO έναντι του PPC.

Clickwise

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου