Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2011

H επισκεψιμότητα σε ένα Site «τραβάει» διαφήμιση

Εσείς σερφάρετε και οι άλλοι θησαυρίζουν.
Τα προγράμματα «get paid to…» βασίζονται στην απλή αρχή της στατιστικής ότι από τα 1000 άτομα που θα δουν μια διαφήμιση, 15 – 20 θα ακολουθήσουν το σύνδεσμο προς το εμπορικό site και από αυτούς περίπου 5 θα προχωρήσουν σε συναλλαγή που θα αποφέρει στο διαφημιζόμενο οικονομικό κέρδος. Ουσιαστικά δε διαφέρει πολύ από την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων στην τηλεόραση.
Οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα διάφορα «get paid to…» προγράμματα, είναι ουσιαστικά «χονδρέμποροι» διαφήμισης. Κλείνοντας κάποια διαφημίστηκα συμβόλαια με εμπορικές εταιρείες e – commerce ή άλλων μορφών ηλεκτρονικής οικονομικής δραστηριότητας (on line casino, lotteries, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες) έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτούν τους χρήστες για την παρακολούθηση των διαφημίσεων τους με ποσοστό από τα έσοδα τους από τα διαφημιστικά συμβόλαια.
  

Πως δημιουργήθηκαν τα προγράμματα «get paid to…»
Ας πάρουμε το παράδειγμα της τηλεόρασης. Το κόστος προβολής μιας διαφήμισης, ουσιαστικά η αγορά τηλεοπτικού χρόνου, είναι συνάρτηση της εμβέλειας του μέσου που την προβάλλει (τοπική, εθνική και δορυφορική) και της χρονικής ζώνης (πρωί, βράδυ, πριν μετά ή κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων εκπομπών). Πιο απλά το κόστος είναι ανάλογο του αριθμού των τηλεθεατών που θα παρακολουθήσουν τη διαφήμιση έτσι ώστε να λειτουργήσουν οι νόμοι της στατιστικής, σε συνδυασμό βέβαια με την ποιότητα της διαφήμισης, και να υπάρξει αύξηση του αγοραστικού κοινού για το διαφημιζόμενο προϊόν.
Η ακριβώς αντίστοιχη μορφή διαφήμισης στο Internet είναι η τοποθέτηση γραφικών (banners) σε διάφορα sites. Στις περιπτώσεις αυτές  ο ιδιοκτήτης του site  πληρώνεται για την τοποθέτηση της διαφήμισης στο «χώρο» του, ανάλογα με τις μετρήσεις επισκεψιμότητας του site. Όμως sites με πραγματικά μεγάλη επισκεψιμότητα είναι αρκετά ακριβά για την τοποθέτηση διαφημίσεων.
   Το επόμενο βήμα των διαφημιστών ήταν η δημιουργία μιας μεθοδολογίας αποκλειστικής προβολής διαφημίσεων και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό προσαρμοσμένων στην προσωπικότητα, τις ανάγκες και τις καταναλωτικές συνήθειες του κάθε χρήστη. Κάπως έτσι γεννήθηκαν τα προγράμματα «get paid to…».

ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ
   Οι πιο διαδεδομένες μορφές είναι δυο:
  1. Λήψη e – mails με διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε άλλες περιπτώσεις αρκεί να διαβαστεί το κείμενο, σε άλλες απαιτείται η παρακολούθηση κάποιου συνδέσμου ώστε να «πιστωθεί» ο χρήστης. Η πληρωμή του χρήστη υπολογίζεται ανά mail.
  2. Παρακολούθηση διαφημίσεων είτε σε παράθυρο του προγράμματος περιήγησης, ή πιο συχνά σε μια μπάρα η οποία ακυρώνεται σε ένα σημείο της οθόνης, πάντα σε πρώτο πλάνο και πάνω στην οποία «τρέχουν» διαφημίσεις, ενώ ταυτόχρονα ο χρήστης εκτελεί τις οποίες εργασίες για τις οποίες συνδέθηκε στο Internet. Αρκετές από αυτές τις μπάρες έχουν ενσωματωμένα χρήσιμα εργαλεία, όπως γραμμή κύλισης με ειδήσεις και εργαλεία αναζήτησης. Η πληρωμή του χρήστη υπολογίζεται με βάση τις διαφημίσεις που έχει παρακολουθήσει ή / και το χρόνο που έχει κρατήσει  ενεργό το παράθυρο διαφημίσεων ή τη μπάρα.
       Και στις δυο περιπτώσεις είναι προφανές ότι οι εταιρείες που διαχειρίζονται αυτά τα προγράμματα «πουλάνε» διαφημιστικό χώρο ή / και χρόνο με βάση τον αριθμό των χρηστών τους και τους χρόνους που οι τελευταίοι έχουν φορτωμένες τα παράθυρα του browser ή τις μπάρες ή στην περίπτωση των e – mails με βάση τους αριθμούς των εγγεγραμμένων μελών στους καταλόγους αποστολών.
ΤΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ
  Οι διαφημιστές  του Internet ψάχνουν τις εταιρείες «get paid to…» ώστε να εξασφαλίσουν την προβολή των προϊόντων τα οποία προωθούν, με κύρια κριτήρια τους αριθμούς των εγγεγραμμένων χρηστών και την ενεργή χρήση των μέσων προβολής από αυτούς τους χρηστές. Από την άλλη πλευρά οι εταιρείες διαχείρισης των προγραμμάτων για να αυξήσουν την επιλεξιμότητα τους από τους διαφημιστές και να είναι σε θέση να κλείσουν καλύτερες, οικονομικά, συμφωνίες προσπαθούν να αυξάνουν συνεχώς τους αριθμούς εγγεγραμμένων χρηστών και να δίνουν κίνητρα ώστε να χρησιμοποιούνται τα μέσα που προσφέρουν για την προβολή των διαφημίσεων.
Έτσι προσφέρουν στους χρήστες αμοιβή για τη χρήση της μπάρας τους ή το διάβασμα των e – mails ενώ ταυτόχρονα τους προτρέπουν να συστήνουν νέους χρηστές με κίνητρο την πυραμιδική δόμηση του συστήματος. Δηλαδή εάν ο χρήστης καταφέρει να εγγράψει και να «πιστωθεί» τους χρήστες και να αμείβεται και για τις διαφημίσεις που βλέπουν. Συνήθως η πυραμιδική δομή επεκτείνεται μέχρι τους χρήστες 4ου – 7ου επιπέδου.
Δυστυχώς, όπως όλα σχεδόν τα σχήματα πυραμιδικής δομής, οι πραγματικά υψηλές απολαβές περιορίζονται στους μικρούς αριθμούς των χρηστών που έχουν κατορθώσει να βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας.
Επίσης συχνά είναι το φαινόμενο οι χρήστες που κατατάσσονται στα χαμηλότερα επίπεδα της πυραμίδας και άρα έχουν τις μικρότερες απολαβές, εύκολα να απογοητεύονται ή απλά να βαριούνται και να εγκαταλείπουν τη χρήση της οποίας διαφημιστικής μπάρας.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ
   Όταν κάποιος σας πληρώνει για κάτι είναι σίγουρο ότι αυτός ο κάποιος κερδίζει πολύ περισσότερα από εσάς. Αυτή η απλή ισχύει και εδώ. Αν ο απλός χρήστης κερδίζει 0,5€ / ώρα η εταιρεία κερδίζει πολλαπλάσια. Οι παλιότερες και άρα με μεγαλύτερο αριθμό εγγεγραμμένων χρηστών εταιρείες, έχουν ετήσια κέρδη αρκετών εκατομμυρίων δολαρίων. Δηλαδή δεν υπάρχει κανένα μυστικό ή μυστήριο πίσω από όλη την ιστορία. Οι εταιρείες «get paid to …» έχουν ανάγκη τους χρήστες τους για να βγάλουν λεφτά και για αυτό τους πληρώνουν, σίγουρα πολύ λιγότερα από όσα κερδίζουν.

Αξίζει άραγε να ασχοληθεί κανείς με όλη αυτή την ιστορία;
Η απάντηση είναι καθαρά θέμα προσωπικής εκτίμησης και κάποιων ρεαλιστικών υπολογισμών. Προφανώς το βασικό κριτήριο είναι ο χρόνος που «ξοδεύετε» για σερφάρισμα.
Να σημειωθεί βέβαια ότι θα ήταν τουλάχιστον ανόητο να πιστέψει κάποιος ότι μπορεί να λύσει το οικονομικό του πρόβλημα με αυτό τον τρόπο. Η εκτίμηση θα πρέπει να γίνει κυρίως ως συνάρτηση του χρόνου που «ξοδεύει» ο καθένας σερφάροντας.
Aξιοσημείωτο πάντως είναι ότι αυτό που παρουσιάζεται μερικές φορές ως απλό και εύκολο, η οικοδόμηση δηλαδή ενός δικτύου (στρώματα της πυραμίδας κάτω από εσάς) τις περισσότερες φορές κάθε άλλο παρά εύκολο είναι.

ΠΗΓΗ: Λαβράκι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου